Sabtu, 22 September 2018

Cinta Selamanya

Jika aku jatuh cinta sekarang
Adakah aku dapat cinta selamanya?

Persoalan yg sering bermain difikiranku
Adakah aku mampu pertahankan cinta selamanya?

Cinta selamanya —
Berat rasa hati untuk terima
Yg dulu kusut kerana cinta
Mahu dipercayanya lagi

Cinta selamanya —
Hati kini sukar dimengerti
Sering diganggu masaku sendiri
Saat rasa sepi datang tiba-tiba

Cinta selamanya —
Ada masanya hati tak perlu semuanya
Hanya teman bisa buat hati gembira
Hilang rasa sepi seorang sendiri

Cinta selamanya —
Tak berharap akan hadir di saat ini
Dan tak tolak jika ia tiba
Namun beri masa utk aku bersedia

Cinta selamanya —
Pintu hati belum dibuka sepenuhnya lagi
Trauma pada jiwa yg disakiti
Masa yg dihabisi oleh kecewa

Cinta selamanya —
Sesiapapun yg bisa hadir
Hadirlah dgn kerendahan harapan
Yg aku ini janggal cinta

Cinta selamanya —
Yang membaca nukilan ini
Yang bisa sentuh pada hatimu
Adakah kamu yg ku cari?

Tiada ulasan:

Tidur

Malam semakin gelita Pagi semakin menghampiri Mata semakin layu keletihan Tak tertahan lagi badan Terhampar atas katil tebal Cuba lupa kan y...