Rabu, 17 Mei 2017

Kata

Kita selalu dengar,
Dengan kata bisa ubah dari suka jadi benci.

Kita selalu tengok,
Dengan kata hubungan erat bisa putus jadi musuh.

Kita selalu rasa,
Dengan kata bisa ubah dari gembira jadi duka.

Aku tak minta kata manis untuk aku selalu dengar,
Aku tak minta kata suci untuk selalu agungkan aku.
Aku tak minta kata puitis untuk aku selalu bermimpi.

Ketika satu detik yang kau ucapkan padaku,
Dimana pujian dan semangat kau luahkan untukku,
Aku anggap kau tak jujur pada waktu itu,
Aku anggap kau palsu hanya mahu bantuanku.

Walau nampak ia tak jujur,
Walau nampak ia palsu,
Namun dengan sebaris kata yang kau ucap itu,
Bisa buat aku tersenyum sendiri,
Bisa buat aku semangat kembali.

Terima kasih,

Terima kasih buat aku teguh dari terjatuh.

Tiada ulasan:

Tidur

Malam semakin gelita Pagi semakin menghampiri Mata semakin layu keletihan Tak tertahan lagi badan Terhampar atas katil tebal Cuba lupa kan y...