Selasa, 31 Disember 2019

Lebih Dari


Aku pilih untuk senyap lebih dari bersuara
Aku pilih untuk tidak menonjol lebih dari ku menyerlah
Aku pilih untuk tidak endah lebih dari mengambil tahu
Aku pilih untuk bersendirian lebih dari kebergantungan
Aku pilih untuk menjaga hati lebih dari menyakiti

Yang aku pilih ini bukan kerana aku kesal
Yang aku pilih ini bukan kerana aku kecewa
Yang aku pilih ini bukan kerana aku takut
Yang aku pilih ini bukan kerana aku mahu lari dari keadaan

Kerana aku bosan dengan sikapku sendiri
Kerana aku lelah jadi bahan perhatian
Kerana aku mahu hidup tanpa kebergantungan
Kerana aku mahu hidup ini, aku pilih jalan haluan.

Tiada ulasan:

Tidur

Malam semakin gelita Pagi semakin menghampiri Mata semakin layu keletihan Tak tertahan lagi badan Terhampar atas katil tebal Cuba lupa kan y...